بازاریابی و فروش پارتیزانی (چریکی) خلاق

بازاریابی پارتیزانی چریکی فروش پارتیزانی (چریکی) خلاق

بازاریابی و فروش پارتیزانی (چریکی) خلاق

بازاریابی پارتیزانی چریکی فروش پارتیزانی (چریکی) خلاق

آموزش مشاوره تحقیق و اجرای کمپین های بازاریابی پارتیزانی چریکی
مشاوره و آموزش بازارایابی و تبلیغات پارتیزانی چریکی خلاق
دکتر علی خویه
09122991608

بایگانی

بازاریابی پارتیزانی دکتر علی خویه

دکتر خویه | جمعه, ۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۳۸ ق.ظ

بازاریابی پارتیزانی

دکتر علی خویه

بازاریابی چریکی یک تکنیک تبلیغاتی است که هدف آن برجسته کردن محصولات یا خدمات به روشی غیر متعارف و با بودجه کمی است. این شکل از بازاریابی ورودی در ابتدا برای مشاغل کوچک با بودجه محدود بازاریابی طراحی شده بود. البته ، ما شرکت های بزرگی را می شناسیم که از این استراتژی با بودجه های بسیار بزرگتر استفاده می کنند. ما به شما در مورد #REDOffreMoiUniPhone توسط RED ، کمپین SFR گفته ایم که تقریباً بدون هیچ بودجه ای در ابتدای سال 2021 خشمگین بود.

فعالیتها در مکانهای عمومی در ابتدا اقدامات بازاریابی چریکی را مشخص می کرد. همه ما قبلاً هنگام راه رفتن در یک خیابان خرید ، یک برگه در دست داریم. امروزه این استراتژی ها به بازاریابی دیجیتال نیز کشیده شده و به طور قابل ملاحظه ای در شبکه های اجتماعی از جایگاه اساسی برخوردار شده است. هدف اصلی بازاریابی چریکی تأثیر قوی بر ذهن ها برای اطمینان از حداکثر میزان انتشار از طریق دهان به دهان و به اشتراک گذاری اطلاعات کمپین است. بنابراین جذابیت احساسی استراتژی بازاریابی چریکی ضروری است.

guerilla marketing

بزرگترین خطرات بازاریابی چریکی عبارتند از:

    پیامدهای حقوقی که این اقدامات می تواند بر شرکت هایی که آنها را انجام می دهند داشته باشد
    سوء تفاهم احتمالی فعالیتهایی که ممکن است بر برند نامطلوب باشد

اعتبار: Shutterstock
انواع مختلف بازاریابی چریکی

انواع مختلفی از بازاریابی چریکی وجود دارد. ما برخی از آنها را در زیر لیست کرده و توضیح می دهیم:

    بازاریابی ویروسی با تبلیغات دهان به دهان و اغلب از طریق شبکه های اجتماعی مشخص می شود و به یک برند اجازه می دهد سر و صدا ایجاد کند.
    بازاریابی مخفیانه با اختیار خود مشخص می شود ، بنابراین نام آن نیز وجود دارد. مردم (مشتریان احتمالی ، مصرف کنندگان ، رهگذران) ناخودآگاه بخشی از کمپین بازاریابی چریکی هستند.
    بازاریابی محیطی از محصول ، خدمات ، نام تجاری یا شرکت به عنوان یک رسانه بازاریابی استفاده می کند.
    هدف بازاریابی کمین استفاده از بدنامی شخص ثالث (غالباً مارک با دید بیشتر ، یا برای مثال تأثیرگذار) برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود است. این کمپین ها به ندرت نتیجه مشارکت ها هستند ، بلکه استفاده مشتقی از نام تجاری دیگر برای مزایای آن است.
    بازاریابی خیابانی کمپین های خیابانی هستند که با عناصر موجود در فضاهای عمومی ، رهگذران و غیره بازی می کنند.
    پیش بینی های چریکی پیش بینی های بصری هستند ، معمولاً در ساختمانهای بزرگ ، روی یک چهره بسیار قابل مشاهده تا اطمینان حاصل شود که بسیاری از رهگذران و رانندگان این کمپین را مشاهده می کنند. با این حال ، مراقب عواقب قانونی آن باشید!
    هدف بازاریابی تجربی برندسازی از طریق تجربه است. در چندین مقاله ، ما قبلاً به اهمیت تجربه مشتری از طریق پنجره های بازشو و تجربیات فراگیر و تعاملی اشاره کرده ایم.

Guerilla Marketing Example: BBC's Dracula

 


 
ارسال توسط علی خویه- مدیریت پارتیزانی و چریکی

انواع بازاریابی چریکی

هرچقدر هم که به نظر می رسد ، در واقع چند زیرمجموعه بازاریابی چریکی وجود دارد که توسط شرکت ALT TERRAIN مشخص شده است:

    بازاریابی چریکی در فضای باز. چیزی را به محیط های شهری موجود اضافه می کند ، مانند قرار دادن چیزی قابل جابجایی بر روی مجسمه ، یا قرار دادن آثار هنری موقت در پیاده روها و خیابان ها.

    بازاریابی چریکی داخلی. مشابه بازاریابی چریکی در فضای باز ، فقط در مکانهای سرپوشیده مانند ایستگاههای قطار ، مغازه ها و ساختمانهای پردیس دانشگاه انجام می شود.

    رویداد کمین بازاریابی چریکی. استفاده از مخاطبان در یک رویداد در حال انجام-مانند یک کنسرت یا یک بازی ورزشی-برای تبلیغ یک محصول یا خدمات به شکل قابل توجه ، معمولاً بدون اجازه حامیان رویداد.

    بازاریابی چریکی تجربی. همه موارد فوق ، اما به گونه ای اجرا شده است که نیاز به تعامل عمومی با نام تجاری داشته باشد.

ما می دانیم - بدون زمینه ، کل ایده بازاریابی چریکی می تواند کمی گیج کننده باشد ، بنابراین بیایید ببینیم چگونه توسط چند مارک دیگر اجرا شده است.

Guerilla Marketing Example: Bounty's Giant PopsicleGuerilla Marketing Example: Frontline's Interactive Floor Ad


 
ارسال توسط علی خویه- مدیریت پارتیزانی و چریکی

نمونه هایی از بازاریابی و تبلیغات پارتیزانی در شرکت های معتبر

15 نمونه از بازاریابی چریکی

امروزه ، هر کسب و کاری در تلاش است تا محصول خود را به بازار عرضه کند ، فروش خود را افزایش دهد. اینجاست که بازاریابی چریکی مطرح می شود. بازاریابی چریکی بدین وسیله است که مشاغل به شدت محصولات خود را در معرض دید قرار می دهند و خلاقانه بازاریابی خود را با محصولات خود مرتبط می سازند. به زبان ساده فقط محصول خود را بهینه و سفارشی کنید در حالی که در مورد آن خلاق هستید.

در عصر کنونی ، بازاریابی چریکی به دلیل منابع زیاد موجود در مشاغل کوچک که به اهداف متعارف خود دست یافته اند ، رواج یافته است. بازاریابی چریکی یک استراتژی بازاریابی تجاری است که تاکتیک های گران قیمت بازاریابی را حذف کرده و انرژی و خلاقیت بیشتری را سرمایه گذاری می کند.

شکست های تجاری نتیجه بسیاری از اثرات کوچک سازی است و بنابراین ، اجرای بازاریابی چریکی به نجات می رسد. این یک استراتژی ساده و فریبنده ایده آل برای قرار دادن محصول در بازار است تا مصرف کنندگان بتوانند محصولات یا خدمات را ببینند و از آن لذت ببرند. جنرال موتورز به عنوان یک بازاریابی سنتی گسترده ، اصلی و اصلی است و عظمت اهداف تجاری را احیا می کند.
15 نمونه از بازاریابی چریکی

بیش از دوازده مثال وجود دارد که به شما کمک می کند درک روشنی از بازاریابی چریکی داشته باشید. بسیاری از مشاغل در سراسر جهان از این استراتژی بازاریابی برای دستیابی به اهداف خود در زمینه معرفی محصول خود به بازار استفاده کرده اند. در اینجا نمونه هایی وجود دارد که به سمت بازاریابی چریکی گرایش دارند.
1. بازاریابی مخفی کاری

delnext_blog_stealth_mkt

بازاریابی مخفیانه به بازاریابی مخفی نیز معروف است. این به سادگی گروه های برتر ، افراد مشهور و قرار دادن محصول را درگیر می کند. استخدام بازیگران و نوازندگان برتر برای دستکاری در ویژگی های محصول شما یک استراتژی است که برای رسیدن به مخاطب مورد نظر استفاده می شود. هیوندای و NFL نمونه های خوبی از این بازاریابی پنهانکار هستند. حامی رسمی NFL بازیگران برتر را استخدام کرد و یک تبلیغ فوق العاده فوق العاده را ارائه داد که به طور مستقیم ارتباط دارد و ویژگی های اتومبیل های آنها را نشان می دهد.

قرار دادن محصول یکی دیگر از تاکتیک های بازاریابی مخفی است که از فیلم و تلویزیون در بازاریابی یک نام تجاری خاص استفاده می کند. اپل نمونه خوبی برای قرار دادن محصولات است. در فیلم هایی که محصولات اپل در فیلم ها نشان داده می شود ، لوگو نمایش داده می شود و محصولات یکسان استفاده می شوند. قرار دادن محصول محصول را به بازار عرضه می کند و بینندگان هیچ سرنخی از استراتژی بازاریابی ندارند. این شرکت به سادگی هزینه می پردازد تا محصول خود را در فیلم یا تلویزیون نمایش دهد. بسیاری از طراحان و بازاریابان دستگاه ها ، قرار دادن محصولات را به عنوان روشی خلاقانه برای نفوذ در بازار جدید مورد استفاده قرار می دهند.
2. آثار هنری گرافیتی استنسیل

delnext_blog_stencil

اگرچه گرافیتی استنسیل بسیار کوچکتر از نقاشی دیواری کامل دیوار است ، اما از آنجایی که در فضاهای کوچک در مناطق مختلف در یک زمان کوتاه ایجاد می شود ، راحت تر و مفیدتر است. مشاغل این استراتژی را به او پیشنهاد کرده اند



ادامه مطلب...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی